<!--<style ><!--/*<!-- -->

This page has been moved to a new address. Redirecting....

<!-- /*--><!--/*--> Vårt Thailandsäventyr 2015 : Vardagslivet, lilla grodan och snigeln!

tisdag 10 mars 2015

Vardagslivet, lilla grodan och snigeln!

Vaknar upp till ytterligare en dag med klarblå himmel och fantastiskt härligt väder! Så på med bikinin och ner i plurret.... ps på g!!! Lite frulle på det o sen kallade datorn och skoleböckerna..... Och minsann!! Idag fick jag gjort en egen facebooksida till bloggen!! Äntligen..... fick jag tummarna loss att fixa det! Och såååå fantastiskt kul att så många redan har gillat sidan! Superroligt!! Då är det bara den där berömda hemsidan som ska bli klar.... tur man inte har bråttom! Mannen pluggar på och så här ser det ut på dagarna på terassen......





Idag tog jag mig tid att lägga mig i solstolen en liten stund (under parasollet givetvis...) och fick faktiskt läst ut min bok! Svårt att slita sig annars när man är mitt uppe i nåt..... Lite käk skulle vi ju såklart ha innan mannen moppade till skolan så lunchen fick bestå av nudelsoppa, lite kex och ost (som för övrigt är svindyrt här nere, 2 kg ost kostar mer än en 24-låda med öl....) och så lite gurka. Lagom lunch! 




Det märks att vardagslivet infunnit sig då det inte händer så värst mycket spännande vissa dagar, men så är det ju för alla! Men det är underbart att ha det varmt och gott hela tiden ....... Kroppen och knoppen mår betydlgt bättre (frånsett träningsvärken....) Här är ju bara lovely! Det jag dock kan sakna lite med när vi bodde på Patong var gångavståndet till allt, bla massage.... Såklart kan man gå och få massage här också men det är ju lite längre...(haha, latmasken jag....) Så därför tänkte jag tipsa om ett ställe i Patong där vi gick några gånger och fick fotmassage, och som vi var supernöjda med! Dom finns på den gatan där vi bodde första 5 nätterna (Sawatdirak road) och heter Anahitaa Massage. Billigt och bra! 




Ytterligare ett vardagstecken..... man kockar gärna hemma! Ork o lust att gå ut och äta varenda dag finns inte kan jag säga! Så idag lagade jag min egen variant av fried rice och lite sallad till det, och det blev helt ok! Skönt att kunna sitta i lugn och ro på terrassen och käka middag.... 




.....dock fick vi lite sällskap! "Lilla" snigeln och lilla grodan!!!! Så några husdjur har vi allt! Vet inte om det är värmen eller vad men idag blev det väldigt tidigt i säng.... trötta som tusan och somnade nästan innan huvudet hamnade på kudden.... Natti natti!


Haha, grodan ser lite kul ut men den sitter på fönstret på dörren så fotot är taget genom det


PS. Förresten, det här äckliga krypet var det som hittades i vårt förråd där hemma!!! Öööörkkk! 
Hoppas nu att det inte dyker upp fler..... Uschhh!!!




"När kärlek inte är galenskap, är den inte kärlek"
                                          
Chiao!!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida