<!--<style ><!--/*<!-- -->

This page has been moved to a new address. Redirecting....

<!-- /*--><!--/*--> Vårt Thailandsäventyr 2015 : Sista dagen och jag kan själv!!

lördag 28 mars 2015

Sista dagen och jag kan själv!!

07,00...... Vem fasen står precis utanför vårt hus och gafflar vid denna tiden på morgonen???? O inte speciellt tyst heller!! Åhhhh, kan inte sova längre... (ja, vet, det är inte såååå tidigt ändå....) Jaha, bara att pela sig upp ur bingen och kolla vad fasen det är för typer..... Nähä, där var ingen där inte... det är i några högtalare nånstans i krokarna här och dom bara fortsätter mala på! Jösses, att dom orkar! 1 timmes oavbrutet kacklande! Synd lite man inte fattar vad dom säger.... Jaja, då blev det en tidig morgon och vi kör väl en ps på det!
Idag är det ju sista dan innan våra gäster åker hem.... då blir det allt lite tomt! Lillfisen har tränat sina stämband lite då och då här (och dom är det absolut INGET fel på!) Busunge! 




Och som bekant är ju barn väldigt duktiga på att kunna det mesta själv i denna åldern (också...) så äta gör vi gärna själv med fingrarna..... Blir ju rätt så kladdigt men man måste såklart prova eller?? Rätt skönt att sitta ute för det är bara att spola av med slangen sen när det är färdigätit! Hur ska det gå hemma sen???? Blir inte lika enkelt att spola av bara....  Och sen så är hon väldigt förtjust i nudlar! Och tar gärna mammas också......




Det där med leksaker är det ju lite si och så med.... roligare med en flugsmälla och en tom fisksåsflaska! Och boken... ja, den tuggar vi på istället för att läsa...  I em när mannen moppat till skolan passade Nattelisan på att gå iväg och ta en helkroppsmassage (både första och sista på semestern....) så stannade prinsessan här hos mig. Tog sista doppet med dom sen och satt i poolen och flabbade lite med grannen här.... 













Ikväll blev det hämtemat på Home Steak, 2 fried rice m kyckling och jag tog en pad thai m kyckling. Tyvärr var min kyckling inte riktigt frisk (smakade rent ut sagt riktigt vidrigt....) så för min del nöjde jag mig med en liten dubbelmacka istället, känner inte för att bli sjuk precis! Deras andra mat smakade hur bra som helst så lite oturligt var det allt..... 
Nattis kojade rätt tidigt (dom ska åka mitt i natten sen), och mannen och jag satt o spelade lite kort innan vi sov några timmar för att sen gå upp och vinka av prinsessan och hennes mamma. Halv fyra ringde klockan så lite yrvaken hoppade jag i morgonrocken och fick kramat om barn o barnbarn innan taxin kom och hämtade dom! Hoppas nu ni får en bra resa hem!!! 



"Follow your heart, but take the brain with you"

Chiao!!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida