<!--<style ><!--/*<!-- -->

This page has been moved to a new address. Redirecting....

<!-- /*--><!--/*--> Vårt Thailandsäventyr 2015 : Iiiiihhhhhhhhhh!!!!!!!!!!! Snacka om skiträdd!!!

måndag 23 mars 2015

Iiiiihhhhhhhhhh!!!!!!!!!!! Snacka om skiträdd!!!

Huvudet är inte riktigt med på morgonen idag så det blev varken ps eller pw för min del.... mannen och dottern var däremot duktiga och simmade medan jag tittade på typ... Mannen tänkte sen att han skulle ta och gräva ner en kabel i trädgården.... hämtade spade och hacka hos grannen här och satte igång... haha, snacka om cementjord!! Spade var knappt lönt utan det fick bli hackan..... Och efter en stunds kämpande så lyckades han! Och man kan väl säga att han blev "lite" svettig.......  Efter ett dopp i poolen meckade han med lite "antimyrmedel" både här och där så vi får hoppas vi slipper en massa myror på uteplatsen nu!!




Och under tiden höll jag på att skita på mig!!! Först sprang en "liten" ödla rakt framför mina fötter när jag skulle flytta några krukor.... fick fatt i kameran och hann fota den på väg upp i palmen..... och SEN!!!! F-n, då vände den på en femöring och for ner för palmen igen och efter den kom en knallgrön orm!!!!! Fy farao va rädd jag blev!!!!!! Första gången jag sett en orm på området..... Kollade med grannen här och fick besked på att den troligtvis inte e farlig.... bitas kan den ju men den e inte giftig....(Om det nu är den han trodde det var.....) Puuuuhhh, hoppas jag slipper stöta på den fler gånger.......




Idag premiärsatt vi på balkongen och pluggade/datoriserade ett par timmar, och där e också hur skönt som helst att sitta i skuggan..... Inte så dum utsikt därifrån heller...... Lek och bad för lillfisen innan vi packade ihop oss för färd till nattmarknaden i Phuket Town (ja, och idag vet jag att den är helt säkert!)






Vår nyfunna tuk tuk farbror kom och hämtade oss och tog oss in till marknaden där han sen skulle vänta på oss tills vi ville åka hem igen. Varmt var det idag men tack och lov inte så mycket folk när vi kom dit i alla fall......Mannen (som inte ropade jippiiee precis över att vara på marknaden....) gick och tog en fotmassage medan jag, Nattis och Elvira tog ett par rundor för lite shopping.... Hmmm, kan nog säga att vi inte är sådär jättemycket "shopoholic" längre.....






Men hittade i alla fall ett par klänningar, 100 baht/st, ca 28 kr, o underbyxor till Elvira, 12 baht/st, innan vi traskade för att möta mannen i baren på området. En bar som vi alltid brukar ha som träffpunkt och naturligtvis tar en go dricka i också...... Drog med oss mannen sen och fick köpt ett par klänningar (äntligen!) till mig själv och Nattis (han e bäst på att pruta och kan nu snacka priser på thai!).




Dax för lite mat så vi slog oss ner i på en enklare restaurang och käkade lite innan det var dax för hemfärd. Hittade på vägen till tuk tuken en sorts kakor som Nattis letat efter och hon fick köpt 
6 st nygjorda för 20 baht. Dom heter Khanom Buang (om jag hittat rätt info....) och det är en sorts rån med olika fyllningar, jättegoda!!! Hemma från marknade skypade vi med sonen och en flock andra som bor i huset där hemma... mycket att prata om så två timmar gick det minsann där! Så efter det (mitt i natten hade det hunnit bli) var det dax för ryggläge...... 





"There is no way to happiness, happiness is the way"

Chiao!!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida