<!--<style ><!--/*<!-- -->

This page has been moved to a new address. Redirecting....

<!-- /*--><!--/*--> Vårt Thailandsäventyr 2015 : Vart e vi på väg?????

fredag 9 januari 2015

Vart e vi på väg?????

Ja, ibland undrar jag verkligen...... Händelser runt om i världen.... Öppnar Aftonbladet, börjar läsa "Terrorgruppen: Vi regisserade dådet", amen va faaaaan, scrollar ner lite.... "Inte förvånad om det sker attack här" enligt terrorexpert, scrollar lite till "Risk vi får vänja oss vid det här", herregud..... orkar inte läsa..... scrollar bara förbi, och tänker, USCH vad avtrubbad jag blivit.... Att inte längre (tror det är fler än jag) orkar läsa och bry oss om när sådana hemska saker händer runt om i världen. Oskyldiga människor sätter livet till varenda sekund, minut, timme...... överallt, och mycket bara för att man inte har samma åsikt om saker och ting..... Vem ger andra rätt att ta någons liv för det?? E det verkligen meningen att det ska vara så??? Och så gnäller jag över att jag fryser jämt och ständigt, äter för mycket godis och har för stor bak....... 

Och så har vi Egon.... ska han också bråka en massa kanske???? Va?? Sno strömmen kanske som så många andra gjort före honom, och slänga omkring saker i trädgården och ställa till det???? Får väl hoppas han lugnar ner sig innan han tänker komma hit....... Kan vara skönt att slippa mötas av typ sånt HÄR när man kommer ut......

  

Nog om tråkigheter..... Idag har jag fikat (massa fikande nu känns det som, men det gillas!) med käraste Lena och prinsessan Elvira med mamma och moster :) Blev en frukostklassiker på Espresso House i Landskrona, myyyys! Tack för det käraste!! <3

Och kvällens måltid intogs hos bästaste lillsyss med sambo, mat från favvostället! BASILIKA!!! O ett (eller var det kanske två...) glas rött till det, o det var lika gott som vanligt :)))  Men attans ruggigt och rälit var promenaden dit och hem, tur den öppna var igång när vi anlände till vår borg.... duktigt Benne! :) <3  Något jag också verkligen längtar till i Thailand - maten! Finns ju inget godare, tycker i alla fall jag och maken......Och såklart gärna en go Chang eller Singha till det.....
Nä, nu kallar bingen minsann!! Önskar er alla en trevlig helg och hoppas ni slipper stormskador! Chiao!

Kan ju regna och storma i Thailand också! Samakkea 2009


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida