<!--<style ><!--/*<!-- -->

This page has been moved to a new address. Redirecting....

<!-- /*--><!--/*--> Vårt Thailandsäventyr 2015 : Cisperson, gurlesk eller gäri?

söndag 11 januari 2015

Cisperson, gurlesk eller gäri?

Ja, du milde tid, vad betyder dessa ord??? Jag hade då aldrig hört talas om dom och tror inte jag är speciellt ensam om det.....Förklaringar: 
Cisperson: Person som inte är transperson. 
Gurlesk: En feministisk strömning som kombinerar flickrummets gullighet med groteska element. 
Gäri: Tjej. 
Några av de ord som jag hittade i en artikel i Aftonbladet, som jag tycker är väldigt konstiga.... men det e kanske bara jag...... jaja, jag verkar ju vara lite trög ju, många ord jag inte fattar i dagens samhälle. Märks jag är alldeles insnöad nuförtiden, framför min brasa.... i min fåtölj.....på min stora bak..... och där jag sitter även nu.... Det ska bli väldigt skönt att komma till Thailand, kunna sitta ute och inte innanför dessa fyra väggar jämt och ständigt. Har ju som sagt lite problem med kyla....... Suttit en hel del vid datorn även idag och letat och sökt efter en massa roliga tips och ideer vad man kan roa sig med på nätet.... och som kanske kan ge något vettigt i framtiden. Och i mitt datoriserande har jag blivit servad av maken med bla lunch........

Mmmmm, goda laxmackor, en lille en och en go cider :)
...... och det satt inte alls dumt...... Sen har vi minsann (eller i alla fall maken) fått sorterat en del som ska slängas och en del som ska packas ner och ställas undan, lite i taget så blir det nog klart tills vi ska åka. Om exakt 5 veckor sitter vi på planet! Gött!
Och så förresten, EGON! Han var rätt snäll ändå, inga skador och strömmen fick vi minsann behålla! Tack för det!
Imorgon åker Ludde hem till sin familj igen, DÅ blir det vääääääldigt tomt..... Usch...... Hmmm, tänker kanske en del "Det är ju ert eget val".... och ja, det är det ju såklart men det är jobbigt ändå. Men huvudsaken dom får det bra! <3 Nähä, dax att försöka väcka maken i hans fåtölj och få in honom i bingen! Chiao!

Vovve på stranden, Nai Harn 2009







0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida