<!--<style ><!--/*<!-- -->

This page has been moved to a new address. Redirecting....

<!-- /*--><!--/*--> Vårt Thailandsäventyr 2015 : In the end what matters most is:

onsdag 28 januari 2015

In the end what matters most is:

Ibland måste man stanna upp lite och tänka efter..... Hade en Buddhabild med ett citat för några dagar sen på bloggen med tre frågor, där jag började fundera på vad frågorna egentligen har för innebörd. 




"In the end what matters most is:"

Ja, det kan man ju egentligen fråga sig lite...... När man läser och tänker efter på den tredje - "How well did you learn to let go?", tänker jag lite grann att det kanske menas hur man kunnat släppa taget om personer och händelser i sitt tidigare liv, men är det verkligen det som är meningen? För mig (som gärna vill ha kontroll över allt som händer och sker...) måste det ju vara det som menas eller? Eller e det kanske nåt annat.... funderar.... och tänker.... Nä, jag tror det kanske finns en annan innebörd i det, att man kanske ska försöka släppa taget, utan att bli stressad, om sånt som man ändå inte kan påverka, - människor man möter, livsriktning och oförutsägbara händelser.... Jo, det måste vara så...... Och innebörden i de andra två är lite mer naturliga och självklara för mig i alla fall...  Så här ser jag på dom: 

"How well did you love?"

Älska alla och allt som har betydelse för DIG! Solen, molnen, skogen eller kanske grannen.... din familj, din partner och framför allt DIG SJÄLV, precis som du är! Efter din förmåga, på ditt sätt, som bara DU vill och inte som någon annan tycker att du ska. 

"How well did you live?"

Vekligen LEVER? Varje dag, timme, ögonblick?  Leva är att mer än bara existera och finnas till. Varje sekund och andetag är något vi aldrig får tillbaka. Få dom att RÄKNAS och vara VIKTIGA!

"How well did you learn to let to?"

Släppa taget om kontroll, riktningen i livet som kanske inte blir som man tänkt, allt planerande, alla krav på hur saker och ting "ska" vara, alla de "sanningar" som du har, allt som du kämpar för att hålla taget om men som egentligen inte behövs. VÅGA SLÄPPA TAGET! 

Och med detta tror jag att lättnaden, lugnet, harmonin och lyckan innfinner sig i livet på ett behagligare sätt! Men det är min tolkning...... 

17 dagar

Big Buddha, Phuket

Chiao!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida