<!--<style ><!--/*<!-- -->

This page has been moved to a new address. Redirecting....

<!-- /*--><!--/*--> Vårt Thailandsäventyr 2015 : Hahaha, Grrrrrrr och Skit också!!!

lördag 24 januari 2015

Hahaha, Grrrrrrr och Skit också!!!

HAHAHA, alltså dess äckliga varelser! Hur tänkte den/dom här?????

Vår lilla ovälkomna gästs försök att ta med sig festmåltiden.....
Det gick visst inte så bra att få med sig en hel frallebulle (som jag mitt dumma nöt slängt i en påse i sopsäcken i förrådet och odjuret letat sig fram till....) genom det lilla hål dom gnagt sig igenom ytterväggen in i förrådet! Såklart dom då inte vill äta av den "goda" maten saneraren satt ut till dom..... Vi upptäckte häromdagen att vår belysning i trädäcket inte längre fungerade och konstaterade att något förmodligen hänt med transformatorn (som då finns under trädäcket, på det ställe där vi har vinterförvaring till möbler, grill o dyl under/innanför presenning.....ja, korkat att vi inte tänkte på det när vi satte allt där......) men nu såg vi alltså att vår ovälkomnade gäst ätit sönder sladden till trafon! Så där får vara mörkt ända till våren när det är dax att plocka fram utemöblerna.... (Hoppas ni står ut Nattis och Chrille...) Tur vi har lite annan belysning där ute i alla fall.... :) Så nu har vi satt ut några egna slagfällor igen med russin i så får vi se om vi kan locka med det istället.....

Flitens lampa har lyst idag utomhus! (Japp, till och med jag har varit ute lite....) Röjt och slängt en massa "braatthagrejor" som inte längre kanske e så bra att ha ! Men några saker hade jag allt liiiiite svårt att skiljas ifrån just nu som dom får finnas kvar ett tag till..... Så en runda till tippen med överfullt släp blev det och sen en pall med värmeloggs och några säckar ved med oss hem..... Så nu finns här bränne så det räcker denna vintern och förhoppningsvis en bit in på nästa också. Sen hade vi lite prinsessbesök med mamma och moster i em/kväll, lika mysigt som alltid! En liten bild på prinsessan från i julas som jag tycker e såååå himla fin....

Trött liten Elvira julen 2014
Ljuvliga, underbara lilla unge!! :) Men annat än ljuvliga var dom "ungar" (typ i 16-årsåldern) som, liksom många andra barn och ungdomar, säkert är jätteglada över att det kommit lite snö.... och jag har full förståelse för att det är kul att vara ute och busa och kasta snöbollar, men FÖR FAAAAAN, MÅSTE NI KASTA PÅ BILEN NÄR MAN KOMMER KÖRANDE??????? Det är fan inte kul om där är lite stenar i snön! Och fega som fasen som la benen på ryggen och sprang när jag tvärnitade och ropade tillbaka dom! Ja, ARG blev jag!! (Och det var i Asmundtorp om någon undrar....) Bara för det, att jag blev arg alltså, var jag ju tvungen att stanna i affären och handla en massa godis som jag nu då suttit på min stadiga bak i fåtöljen framför brasan och tryckt in i huet så jag mår illa.... jä-la skit också..... :( Jaja, det blir inte mycket med det sen i alla fall, det finns inte så mycket godis att välja på i Thailand tack och lov! Godare med en go frukt istället i värmen....... NU startar nedräkning deluxe! Natti natti!

21 dagar

Härligt att se dom ute i naturen innan man ska äta dom

"Just keep moving forward and don´t give a shit about what anybody thinks.
 Do what you have to do, for you"
                                                       Johnny Depp

Chiao! 

1 kommentarer:

Klockan 25 januari 2015 kl. 09:36 , Anonymous Niklas sa...

Aja,det finns ju en massa smaskiga rostade kackerlackor och larver o sånt gott ju��

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida