<!--<style ><!--/*<!-- -->

This page has been moved to a new address. Redirecting....

<!-- /*--><!--/*--> Vårt Thailandsäventyr 2015 : Försäkringskassan, Nai Harn och Mamma

måndag 19 januari 2015

Försäkringskassan, Nai Harn och Mamma

- Välkommen till Försäkringskassan, vi har för närvarande mer än 10 minuters väntetid..... SUCK!
Ja, då får jag väl vänta till lite senare då.....
- Välkommen till Försäkringskassan, du har för närvande köplats 28, beräknad väntetid 9 minuter SUCK igen! 
- Välkommen till Försäkringskassan, vi har för närvarande.... BLA BLA BLA.... 
GGGRRRRRR, det e hopplöst ju! Åhhhh, trött jag blir, alltid likadant...... hade det varit ett privat företag hade dom haft gått i konkurs för länge sen! Irriterande...!!! (Hmmm, snacka om världsproblem egentligen....) Nä, tagga ner nu, så tar vi och ringer dom en annan dag  och tänker på nåt annat nu istället...... Nai Harn! Det första som dyker upp i tankarna.... denna ljuvliga strand som jag verkligen längtar till och tror att vi kommer att besöka så fort vi bara kan när vi kommer ner till Thailand. Har så många härliga minnen därifrån... Denna speciella strand som för alltid kommer att förknippas med min finaste mamma.... Sol, bad, luncher i skuggan av träden, tequila (inte jag som drack det dock....!), nyår med härliga vänner och familj (även om jag blev sjuk på natten...), lyckoballonger, minisopkvastar..... osv osv Och såklart mammas kärlek till djur - hon köpte mat med till strandhundarna och gav dom vatten från flaska istället för att dricka det själv..... 

Nai Harn och finaste mamma
Usch, vad tiden går fort.... igår var det redan 7 månader sen finaste mammsen lämnade oss alldeles för tidigt... Tacksam är jag dock för så himla mycket roligt vi fick uppleva tillsammans både här hemma och på resor men framförallt i Thailand! Mer än vad många andra får så trots sorgen och den enorma saknaden kan jag i alla fall se och tänka på alla fina minnen vi har. En fantastisk vacker ängel som är med mig från morgon till kväll (och natt) varenda dag!  
Det blev lite annat skrivet här idag än vad jag tänkt men så kan det ju bli ibland.... Om ni nån gång reser till Phuket rekommenderar jag verkligen ett besök på denna stranden, även om det ser annorlunda ut idag med inga solstolar och restaurangerna lite längre ifrån stranden men tror den är fantastisk ändå. Det får vi i alla fall se om några veckor..... 


"Änglarna bor i de vackraste hörn av våra tankar"

Chiao!


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida