<!--<style ><!--/*<!-- -->

This page has been moved to a new address. Redirecting....

<!-- /*--><!--/*--> Vårt Thailandsäventyr 2015 : "Det e inte lätt att va ödmjuk...."

måndag 26 januari 2015

"Det e inte lätt att va ödmjuk...."

...när man e felfri som jag...." Ja, en låttext som passar rätt bra i vissa människors tankar tror jag bestämt..... eller i alla fall i omgivningens tankar om.... eller tycke.... eller.... Ja, skitsamma men ibland blir jag så trött på tramsiga pettitesser och "glöttiga" sätt att hantera saker och ting! Istället för att kanske vara lite tillmötesgående och tänka på mer än sin egen åsikt som om den skulle vara hela världens sanning! Men typiskt.... "jag har alltid rätt och så e det, punkt slut!" Grrrrrr..... Japp, så är det idag!!! 
Nä, skit i det nu, dumt att ödsla irritation på andra som ändå inte tillför en någonting vettigt överhuvudtaget! 


Och idag har jag varit "barnvakt" till lillkillen Elvis! Skönt att ha honom här så man har lite sällskap på dan..... E rätt tomt utan våra små vovvar.... :(  

Tänkte i alla fall att jag skulle hylla en av mina favoritartister sen barnsben som tyvärr gick bort idag, 69 år gammal. Många tycker nog han e en riktig smörsångare och ja, han e nog det men gud så många mysiga låtar han gjort!! Hittat fram några av favvolåtarna så lyssna och njut (det gör jag...) 

Forever and Ever 

My friend the wind

Goodbye my love goodbye

RIP DEMIS ROUSSOS

Tänk så viktigt musik egentligen är, utan det hade det varit så himla trist! Precis som denna dagen nog faktiskt har varit....... inte hänt så speciellt mycket (vet inte om det är bra eller dåligt....) Så nu säger jag natti natti med följande kloka och tänkvärda ord där man verkligen kan fundera på vad frågorna egentligen har för innebörd......



19 dagar
"Carpe Diem"

Chiao!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida