<!--<style ><!--/*<!-- -->

This page has been moved to a new address. Redirecting....

<!-- /*--><!--/*--> Vårt Thailandsäventyr 2015 : Jävla mög, trött jag blir!!!!!

torsdag 2 april 2015

Jävla mög, trött jag blir!!!!!

Alltså nu SKITER jag snart i det! Att jag kan vara så jä-la trög och inte begripa nånting känns det som! Har nu försökt att göra en ny hemsida som "ska vara så enkelt ju" när man kan använda färdiga mallar... Och ja, själva mallen e ju klar hur den kan se ut, MEN SEN DÅ????? När man ska ha in information, texter och bilder under de olika flikarna??? Ja, men det är ju bara att......"klicka där och dra och sen släpp där du vill ha texten...." JO MEN TJENA!! DET GÖR JAG JU!!!!!!! Men det vill inte i alla fall! Faaan så svårt det ska va då.....Ghhhhaaaaaa, nu lipar jag snart och ger upp!




Skit också....... Sista utvägen (det är ju inte så lätt att förklara alltid i skrift när det gäller sånt här...) och skickar ett mail till https://misshosting.se/ (som jag anslutit mig till) och får ett svar några minuter senare... "Ja, du klickar bara där och sen drar du ikonen och släpper den där texten ska vara. Lycka till!" Provar igen, nä, men det går ju inte! Nytt mail och förklarar att jag gör som man ska men det funkar inte.... Svar efter några min igen "Mycket märkligt, jag ska be teknikerna kolla om det är några konstigheter med den mallen, jag återkommer". Jo, tack, hade väl bara fattats det.... Att det är jäkla mallen som det är fel på.... fast å andra sidan hade det varit rätt skönt för då är det inte bara "SBS"......(alltså "SKIT BAKOM SPAKARNA"!). Väntar ett tag till och försöker ytterligare några gånger innan jag ger upp..... Åhh, tradigt! Skit samma, jag letar upp en annan mall som kan passa istället då... Sagt och gjort, hittar en annan som kan funka och kör igång..... och VIPS, SÅ FUNKAR DET!!!!! HA! Då e jag inte så korkad ändå trots allt!!!! Va, faaaasen har jag inte provat detta innan! Då var det visst mallen som det var nåt tokigt med! Ska bli spännande om där kommer nåt mer svar från supporten.....
Men nu kommer jag i alla fall vidare!!! Har dock en hel del till som jag inte e riktigt hundra på hur jag gör men skam den som ger sig!!!




Annars började dagen väääääldigt tidigt igen (i vår värld i alla fall...), dvs innan klockan 7! Vet egentligen inte varför men tror att det var liiiite för varmt i sovrummet inatt.... Jaja, upp och hoppa och ut i det ljuvliga! Ett par timmar senare när även mannen vaknat och mornat sig moppade vi bort till Coffee House för en brunch, mysigt! Och sååå gott! För att inte tala om Cappuccinon! Absolut den godaste på länge!! Och vår mat, clubsandwich och omelett m bacon, sallad o toast smakade verkligen kanon också!! Klart inte den billigaste typen av mat men notan slutade på 425 baht, och de e okej. Så dit måste ni verkligen gå!!!





(Mannens egna ord och INTE mina så ni vet!)





Vidare sen till Home Pro (där man kan hitta det mesta till huset förutom byggvaror...) och Villa Market (mataffär, jättefin dock lite dyrare....) för lite småinköp. Hmmm, snacka om att västerländska varor är mindre billiga om man säger så.... En liten jämförelse bara, ett litet paket Frosties, 127 baht, kontra en tio-pack m nudlar, 55 baht.... Liiite skillnad det! Jaja, tur man inte äter så mycket flingor...

Mannen moppade till skolan och jag slet mitt hår vid datorn några timmar.... Det blev ännu en gourmetmiddag på terrasen.... makaroner, stekt ägg och lite sallad.... och äter man pasta måste man ju drick vin till (enligt mannen i alla fall!). Ja, inte sliter vi ut oss på matlagning i alla fall!!
Och idag har det faktiskt varit lite mulet från och till och åskat och blixtrat lite nu under kvällen... men inget regn än så länge.... men däremot har vi slagits som attan med myggorna idag! Tradiga dom e
ibland....




Har ju tidigare berättat om det där med att samla på sig vatten..... och idag e det verkligen elefantfötter igen!!! Trots tablett (en annan sort som inte tycks fungera speciellt bra...) spänner det och stramar som tusan i fötter och vader..... Nån som har nåt bra tips mot det???




"Everything will be ok in the end,
 and if it´s not ok, 
it´s not the end"

Chiao!!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida