<!--<style ><!--/*<!-- -->

This page has been moved to a new address. Redirecting....

<!-- /*--><!--/*--> Vårt Thailandsäventyr 2015 : "Ursäkta mig, men skulle du kunna.........."

lördag 17 januari 2015

"Ursäkta mig, men skulle du kunna.........."

- Ursäkta mig, men skulle du kunna ta ett foto på din mat med min telefon?
- Vaaaa???????
- Ja, jag glömde fota min egen tallrik....
- Öhhhh, jaha, ja ok men fota du så håller jag i tallriken..
- Kanon, tack, va bra! 
- Eehhh, ja varsågod...
- Tack, Tack!

Alltså, Mona Henckel, du e helt galen! Trodde jag skulle döööö! Du e inte klok! Ja, som ni förstår så hade hon missat att fota första rätten på vår brunch på Mommee´s i Helsingborg så då frågar hon helt enkelt killen vid bordet bredvid....... Och snäll som han var (han blev helt paff....) så räcker han fram tallriken så den fotas......  Stackare! En mycket annorlunda brunch på en asiatisk restaurang som serverar mat från bla Vietnam, Laos o Thailand och drivs av två pakistanska systrar och deras mamma som lagar all maten själv! Men supergott!!! 

Brunch på Mommee´s i Helsingborg
Väldigt enkel och spartansk liten restaurang som satsat på maten och inte flashig inredning.... men mysig på nåt vis ändå :) Efter ett par timmar där med Mona och Uffe blev det ett litet stopp på Pitchers och därefter Stinsen (på knutan så vi inte skulle missa tåget hem....) Tillbaka i Billeberga traskar vi vidare (o Mona och Uffe hem) till lillsyss Emmas 30-årskalas. Så dax för mer mat och dryck, pulled pork med massa tillbehör, supergott!!!! Ett roligt musikqiz om 90-talet blev det denna gång (Emma e superduktig på att göra egna quiz!) och det gick sådär..... men blev i alla falll inte sist! Snorkallt och halt när det var dax att gå hem så axlarna fastnade i öronen kändes det som.....  

Tack våra vänner för en superhärlig dag, med som vanligt mycket skratt! 

Koh Lipe 2012

"Many people will walk in & out of your life, but only true Friends will leave footprints in your Heart"

Chiao!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida