<!--<style ><!--/*<!-- -->

This page has been moved to a new address. Redirecting....

<!-- /*--><!--/*--> Vårt Thailandsäventyr 2015 : Snilleblixt och toppenminne!

onsdag 14 januari 2015

Snilleblixt och toppenminne!

En knepig dag vädermässigt får man nog säga.......regn, blåst, åska, snö och så lite sol på det.... Men det är klart, lika bra att ta allt på en gång så alla blir nöjda :) Det som saknades var väl kanske temperaturen..... i alla fall utomhus...... här inne varmt och gott som vanligt i lilla brasan.....
Dock var jag så illa tvungen att ta mig ut i alla fall idag (ja, det var mitt eget val.....), på cykeln bort till Vinkelvägen och hämta upp lilla Elviskillen. Han fick vara hemma från jobbet idag också, och så kunde jag få lite sällskap här hemma ..... På med halsband och lilla täcket (som han verkligen bara avskyr.....) och kopplet....nähä, var e nu det då??? Letar runt en massa men hittar det inte.... jaha, då kan vi ju inte gå hem......Snilleblixt! Liten vovve får plats i cykelkorgen!!! Sagt och gjort, en filt om vovvsingen och ner i cykelkorgen, stackarn, han blev först rent förskräckt men fogade sig (snäll som han e) snabbt och satte sig ner fint när jag myste in honom i filten ........
 
Elvis i cykelkorgen
..... så det gick hur bra som helst! Gosekillen! TACK och lov hann vi precis hem innan det började ösregna! Sen var det dax att agera frisör ... pappa kom på besök och behövde klippa sitt låååånga hår... Tur trimmern funkade :) Och sen tid för en komplettering av vår vaccinering av Hepatit, har ju bara haft A hittills men kände väl att det nog kanske kan vara läge att ha även B. Så på tåget (skönt att slippa köra) till Helsingborg och vaccinationsbyrån. "Det ska ligga där bortanför konserthuset ner till vänster typ, om jag inte minns helt fel..." (jag då alltså till maken...) Sagt och gjort, promenix dit i svinkalla, jä-la blåsiga skitvädret och ner på den gatan jag sagt... "Hmmm, var låg det nu nånstans...??", går en bit till, hittar inte, stannar i lite lä intill en portuppgång och fram med Google (himla bra uppfinning det där!). Amen, va fasen, har vi missat det eller har dom flyttat kanske?? Näää, det ska vara här ju! Haha,två meter längre fram låg det, så mitt lilla minne kom minsann ihåg hyfsat rätt! Klapp på axeln :) Japp, in och få sprutan båda två, no problems, spände till lite bara, KLART! Gött, då var det avklarat! -Ja, välkomna tillbaka för den andra sprutan då den 12/2. -???????? Va, ska vi ha fler? -Ja, en till om fyra veckor och en om ett halvår. Ameeeen!  Jaha, tack för det, 760 spänn fattigare... och gånger 3, blä! Trodde det bara var en som behövdes.... Jaja, måste ju ha det så inget att välja på.....

- Här har vi det ju!
Tröstade oss med lite thaimat från China/Thai box innan vi hoppade på tåget hem och in i värmen till..... SPISEN!! Men nu e det allt natti natti vänner! Chiao!

Koh Lanta 2012


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida