<!--<style ><!--/*<!-- -->

This page has been moved to a new address. Redirecting....

<!-- /*--><!--/*--> Vårt Thailandsäventyr 2015 : Pw, unkna musslor och gamla popcorn....

lördag 4 april 2015

Pw, unkna musslor och gamla popcorn....

Denna långfredag startade med en hyfsad pw nere vid Nai Harn beach.... Där finns en lagun som jag tyckt att det nog varit lite för långt för mig att gå runt om men idag gjorde vi det trots allt! Och det var inte så farligt som jag trodde.... Så knappa halvtimmen tog det i rask (min raska...) takt och det var räääätt svettigt när vi var klara.... Stannade till (som vanligt efter en pw....) på ett bageri precis i närheten av lagunen och köpte en baguette och en croissant (som vi delade...). Lite dyrare än det andra bageriet vi brukar handla i och tyckte nog att deras baguetter är godare också än denna var... Men då vet vi det!





På kvällen körde vi ner till Rawai för att käka på en restaurang som heter Salaloy Seafood, som vi hört och läst en del om . Nästan fullt men vi lyckades på plats vid ett bord precis intill vattnet. Vet inte riktigt vad jag ska tycka egentligen om restaurangen men helheten blev bara sådär.....





Recension: Salaloy Seafood i ena änden av Rawai beach (bredvid restaurang Nikita) som jag både läst och hört en hel del om så vi bestämde oss för att prova den vi också. Enkla bord och stolar ut på själva strandpromenaden och resten av restaurangen och köket på andra sidan gatan. Mycket personal och massa folk när vi var där. Menyerna kom snabbt och när vi väl bestämt och och beställt kom drickan också kvickt. Efter bara en liten stund fick jag in mina musslor m örter och lite senare kom och ytterligare efter en stund kom vitlöksbröd och mannens räkor m garlic & pepper och ris.Vitlöksbröden var helt okej och salladen var stor och smakade också okej. Mannens räkor smakade bra men tyvärr smakade mina musslor inte så himla bra.... Någon smakade ok men när jag fått flera stycken som smakade "unket" och fick spottat ut dom igen satte jag undan dom.. vill INTE bli matförgiftad.... Vi drack vars en Chang till och notan slutade på 650 baht. Och det var inte värt dom pengarna i förhållande till andra ställen.... Så summa av besöket var ett okej, men inte mycket mer än det. 

Efter restaurangbesöket stannade vi till hos "våra" massörer där nere på Rawai och tog en go fotmassage vilket gör gott med mina svullna fossingar..... Väl hemma igen åkte kortleken fram och Spotify igång! Och så lite gott att dricka och mannen poppade popcorn som han tyckte skulle bli så mumsigt! Men tji fick han, dom var lite väl gamla (mer unken mat idag...) Jaja, sånt som händer! Efter ett par timmars spelande skypade vi lite med Nattelisan där hemma innan vi fortsatte spela.. och kom inte i säng förrän tidigt på morgonen.... galningar! Men skoj e det i alla fall!!! 



"Gör vad du kan, med det du har, där du är"

Chiao!!


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida