<!--<style ><!--/*<!-- -->

This page has been moved to a new address. Redirecting....

<!-- /*--><!--/*--> Vårt Thailandsäventyr 2015 : Jodå, så att..... det gick minsann!!!

tisdag 7 april 2015

Jodå, så att..... det gick minsann!!!

Ha, jag har gjort nåt jag inte kunnat göra på mååååååånga år!!! Japp, tro det eller ej men jag har joggat!! En liiiiten bit i alla fall!!!! När vi var nere vid lagunen i Nai Harn på morgonen för vår pw kände jag efter en stund att jag i alla fall ville prova.... Och jodå, minsann, det funkade en liiiiiten sträcka..... (kanske typ nån hundra meter eller så...) Så OM jag hade kunnat öka på med samma sträcka varje vecka kanske jag kan springa tjejmilen när jag kommit upp i den "övermogna" åldern och ändå måste ha rullator när jag är ute och rör mig.... Typ! Nä, det kommer jag nog aldrig kunna göra men jag e glad att kroppen klarade en lite, lite, liten bit! Sen att jag höll på att spy och hade behövt syrgas efter är ju en annan femma..... och mannen svettig som en gnu och fick köra halvnaken därifrån.....Hihi....





Köpte oss lite frukt och körde ner till Ya Nui beach ett par timmar.... och idag var det minsann lite moln på himlen! Men givetvis skönt ändå..... Det är ju varmt oavsett.... Och när man kommer upp på morgonen sisådär vid sju är det ofta 30 grader.....och likadant på sena kvällen... Nice! 









Efter ett par timmar på beachen tog vi en liten lunch på den lilla restaurangen rakt över gatan där vi varit tidigare. Och liksom förra gången var det verkligt gott! Tror nog det var den godaste fried rice jag ätit hittills! Och mannen tog nån "ducksalad thaistyle", spicy (japp, han fick hicka av den! Och det får han bara när det är SPICY!) och tusan vad gott det var!! Snodde lite av honom och blandade i min fried rice, ännu godare!!! Lite vatten och zero på det så slutade notan på 350 baht, knappt en hundring. 










Jag hade en lugn em på Samakkea när mannen var i skolan. Jag kockade lite middag hemma idag och det blev Pad thai m kyckling, och det smakade helt okej. Sen skulle jag verklgen vilja gå en riktig matlagningskurs här nere vid tillfälle och lära mig lite mer om kryddorna och allt annat som används här..... Får kanske bli nästa gång vi kommer hit.....

Ikväll blev det skype x 2, med ena dottern och lillasyster... och vips gick där 2,5 timme.... Men skoj såklart att snacka lite skit (och få reda på lite skvaller hemifrån ....) Konstaterade idag att vi redan varit här i sju veckor..... Inte klokt vad tiden går fort......


"Vi tänker sällan på vad vi har, men alltid på vad vi saknar"

Chiao!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida