<!--<style ><!--/*<!-- -->

This page has been moved to a new address. Redirecting....

<!-- /*--><!--/*--> Vårt Thailandsäventyr 2015 : Köpenhamn, bloggar och selfie :)

måndag 2 februari 2015

Köpenhamn, bloggar och selfie :)

Ett steg närmre!!! Idag har jag äntligen fått lämnat in alla papperna till våra visumansökningar på Thai Embassy i Köpenhamn! Och i detta vädret kändes det extra bra att lämna in dom (och veta att vägen till solen närmar sig....) Så nu e det upp till danskarna :) Dock fick jag reda på där att jag kunde sökt ett annat sorts visa, typ medföljandevisa eftersom han ska ha studievisa och vi är gifta.... MEN det visste vi ju inte och då var jag tvungen att ha vigselbevis med så jag kunde bevisa att jag är hans fru.... typiskt! Och han får bara single entry och kan inte åka ut ur landet utan att först mecka en massa med det när vi är i Thailand och jag som då MÅSTE åka ut ur landet efter 90 dagar... Så risk att det blir en liten egen tripp för min del.... Huh...... (Får kanske bli en tur till Singapore och bo på Marina Bay....hihi) Jaja, vi vet ju att vi har med Thailand att göra och så funkar det där!

Utanför Thai Embassy, Köpenhamn! 
Haha, tjusigt va??! Lovar att skicka ett cybervykort med lite snyggare motiv från värmen! (Jag är inget större fan av selfies precis.....) Så där gick ett antal timmar på tåg idag.... Sen har faktiskt snabeldraken varit framme (och ja, blivit använd.....) en liten runda i alla fall.... Kändes som det var evigheter sen jag städade..... 

Sitter en hel del och läser och kollar läget vad det finns för intressanta bloggar om bla resor. En blogg jag tycker e helt fantastisk som jag trillade över för ca 1,5 år sen är http://fantasydining.com/. En svensk tjej och hennes kille som åker världen runt och letar och besöker annorlunda temarestauranger, supercool blogg! Hittade henne på http://www.svenskaresebloggar.se/, (där jag såklart också registrerat mig nu!) där det finns massa andra roliga bloggar om just resor och liknande. Tycker ni som jag det är roligt med reseinspiration kan ni hitta massor där. Har även registrerat mig på http://bloggar.xn--beskstoppen-tfb.se/ , där man hittar en hel drös med olika typer av bloggar! Lätt att hitta då dom är indelade i olika kategorier, också ett litet tips! För övrigt så har vi konstaterat att mannens internationella körkort ännu inte kommit! Det är flera veckor sen han ansökte om det och vi har glömt det lite..... blir lite telsamtal imorg! Nu fortsätta läsa och söka alternativa vägar till försörjning via cyberspace!  ;)

12 dagar

Singapore 2012 

"I´d rather look back at my life and say : I can´t belive I did that, 
instead of saying : I wish I did that"


Chiao!

2 kommentarer:

Klockan 3 februari 2015 kl. 10:49 , Anonymous Fantasy Dining sa...

Oj vad härligt att vara borta så länge. Inte alls avis hehe.. Ja en gång i livet måste man bo på marina bay sands. Har du kollat min vistelse där. Det var länge sedan nu men finns under Singapore kategorin.

Tack så mycket för din kommentar den piggade verkligen upp :) Kram

 
Klockan 3 februari 2015 kl. 13:22 , Blogger Unknown sa...

Åh, ja Marina bay sands e ett av de ställen jag verkligen vill bo på en gång i alla fall! Ska genast kolla din vistelse där! Tack för responsen! E ju väldigt ny bloggare så man har mycket att lära :) Kram :D

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida